onsdag den 19. juni 2013

Lær at tegne en rose

Velkommen og tillykke - Du har fundet det aller første indlæg på min blog. Det handler om at lære at tegne en rose. Jeg prøver selv at lære at tegne, så du må meget gerne komme med kommentarer til mine tegninger, eller om det jeg skriver her.

På billedet til højre, kan du se hvad jeg endte med at tegne, da jeg var færdig, og nu vil jeg fortælle dig hvordan jeg lærte at tegne en rose.

Jeg startede først med at undersøge hvordan en rose ser ud. Selvom jeg selvfølgelig godt ved hvordan en rose ser ud, er det alligevel vigtigt at se nogle billeder af den, så jeg får detaljer med, som jeg måske ikke lige tænker over.

Når vi kigger på billedet af rosen, kan vi se at knoppen har store blade yderst, og mindre blade inde i midten. Til gengæld sidder de tættere sammen. Der er altså i en blanding af små blade i midten og store blade rundt om.
Jeg har prøvet at tegne 3 tegninger, der viser hvilken rækkefølge jeg tegner rosen i.


Lær at tegne en rose i 3 step:

1. Jeg starter med at tegne et kompliceret S, for at få formen af rosen.



2. Så tegner jeg nogle flere af de store blade. Den sorte streg er det jeg tegnede i første billede. Så tegner jeg først den røde streg, og så den grønne.



3. Til sidst tegner jeg de største blade på rosen og så er den næsten færdig.



Når den så er færdig, kan jeg farvelægge den. Som du kan se på mit billede øverst, har jeg tegnet min rose på et lærred så jeg kan hænge den op på væggen. Jeg synes den er blevet okay, men måske skal jeg tegne en sort ramme omkring den -Hvad synes du?

Jeg fundet en video der kan give dig inspiration til at lære hvordan man tegner en rose, så du selv kan komme godt i gang.



Til sidst, har jeg tegnet nogle flere roser for at øve mig. Det er vigtigt at tegne meget, hvis man vil lære at tegne godt. 

posca pen drawing rose
Rose drawn with posca

4 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Dine roser er meget flotte og viser hvordan man lære at tegne en rose.
    Hvad har du brugt til at farve med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og mange tak

      Jeg har brugt posca tucher til at farvelægge mine tegninger med her.

      Slet
  2. Tusen takk! Brukte rosen din på en tegning, jeg skal prøve og tegne en tattovering til tanta mi :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Hanna. Jeg håber din rose tattoo bliver fin:)

      Jeg prøvede at lave en video på computer, men det gik ikke så godt. måske prøver jeg igen en gang...

      Slet