torsdag den 20. juni 2013

Lær at tegne en drage


Jeg har altid gerne ville tegne en drage, så jeg har fundet en video der kan hjælpe mig. Når jeg skal tegne noget, så plejer jeg at finde nogle billeder på google, eller se på tingene i virkeligheden. Drager er lidt svære at finde i naturen, så jeg må nøjes med at lære at tegne en drage ud fra videoer og min fantasi. 


Tegn en drage - Inspiration

tegn en drageInden jeg selv skal i gang med at prøve at tegne en drage, har jeg fundet nogle billeder jeg kan bruge, til at få ideer til hvordan min drage skal tegnes. Jeg forestiller mig, at den skal tegnes lidt som en dinosaur, og et firben.
lær at tegne en drage som dette firben

Min egen drage

Efter at have tænkt over hvordan jeg vil tegne min drage, har jeg lavet en lille video, hvor du kan se hvordan jeg har tegnet. Jeg har gjort det på en lidt sjov måde, for jeg synes min drage skal være mørk og farlig. Videoen er lidt lang, så hop bare frem og tilbage i den, så du evt. for inspiration til hvordan jeg tegner dragen.



Jeg har tegnet dragen med en sort kuglepen. Til slut har jeg brugt computeren til at lave nogle områder lidt mørkere, og puttet nogle farver på.
Det færdige resultat, kan du se her:
tegn en drage, lær at tegne




Ingen kommentarer:

Send en kommentar